Praktische informatie Krollenloop

Met ruim 1.500 deelnemers is een grote hoeveelheid aan vragen in de aanloop naar het evenement te verwachten. Gezien het veelal repeterende karakter van deze vragen hebben we een overzicht (FAQ) gemaakt van de meest gestelde vragen + antwoorden. Deze lijst wordt, indien noodzakelijk, in de loop der tijd regelmatig aangevuld.

In verband met de jubileumeditie van de Krollenloop organiseren we op zaterdag 2 november 2024 weer een Urban Night Run én voegen we tijdens de Krollenloop een Heroes Run aan het startveld toe. Vragen hierover worden beantwoord in deze FAQ! 

FAQ

Na inschrijving via de website van de Krollenloop wordt automatisch een bevestiging van inschrijving toegestuurd naar het emailadres welke bij inschrijving is ingevuld.

Je kunt je startnummer voor zowel de Krollenloop als de Urban Night Run op de volgende data en tijden afhalen in de Bibliotheek, Markt 1, Veghel: vrijdag 1 november (17.00 - 19.00 uur) en zaterdag 2 november (10.00 - 16.00 uur). Op de dag van de Krollenloop zelf, zondag 3 november, kunnen de startnummers worden afgehaald bij het raam naast de ingang van Het Raadhuis aan de Markt van 10.00 tot 14.45 uur. Het kan zijn dat er op zondag een rij ontstaat voor het afhalen van je startnummer. Zorg er voor dat je ruim voor de starttijd van jouw onderdeel je nummer ophaalt.

Het startnummer mag ook door iemand anders opgehaald worden.

Op de achterzijde van het startnummer kun je eventueel je medische gegevens en een telefoonnummer vermelden wat in geval van nood kan worden gebeld.

De tijdregistratie van alle looponderdelen vindt plaats met behulp van een chip. Deze chip zorgt voor een nauwkeurige tijdregistratie. Wij hanteren een aantal eisen met betrekking tot het gebruik van deze chip. De chip is op de achterzijde van het startnummer aangebracht en mag niet worden verwijderd of afgeplakt. Tevens mag er geen kleding over het startnummer en de chip gedragen worden. Het startnummer en de chip mag je na afloop als aandenken bewaren. De chip is niet herbruikbaar bij andere evenementen. Lopen met een eigen chip is niet mogelijk.

Bij de 10 KM en Ten Miles zijn verzorgingsposten met water. Bij de finish wordt ook sportdrank en water aangeboden.

Bij HUB Noord-Brabant, locatie Veghel aan de Sweelinckstraat 4 is er de mogelijkheid om kleding in bewaring te geven. Je tas wordt ter plaatse voorzien van je startnummer en je startnummer dient naderhand als bewijs van eigendom. Na afloop kun je hier ook douchen. De kleedgelegenheid is open van 10.00 tot 16.15 uur. Laat deze a.u.b. netjes achter!

Iedere deelnemer, inclusief deelnemers aan de Kids Run, ontvangt een medaille.

Voor de jeugd (1 en 2,5 KM) liggen er prijzen klaar voor de beste drie lopers in 6 verschillende categorieën (jongens en meisjes t/m 6 jaar, 7 t/m 9 jaar, 10 t/m 12 jaar). De nummers 1, 2 en 3 worden op het podium uitgenodigd. Voor de andere afstanden zijn prijzen te verdienen voor plaats 1 t/m 3 overall mannen en overall vrouwen. Daarnaast is er op iedere afstand één bedrijventeam de winnaar. Deelnemers aan de bedrijvenloop doen zowel in hun team als individueel mee. Bij de bepaling van de winnaar op een afstand wordt gekeken naar de eerste loper die de finish passeert. We hanteren brutotijden. De prijs dient persoonlijk in ontvangst genomen te worden. Achteraf versturen we geen gewonnen prijzen na.

De start- en finishlocatie is op de Markt voor de Bibliotheek in Veghel.

1 KM start om 12.00 u.; Ten Miles start om 12.30 u.; 5 KM start om 12.35 u.; Heroes Run (5 KM) start om 12.40 u.; 10 KM start om 14.45 u. en 2,5 KM om 14.55 u.

De uitslagen van de Krollenloop zijn na iedere afstand bijna direct terug te vinden via deze website. Op je startnummer staat bovendien een QR-code die je direct naar de uitslagenpagina stuurt.

Kom je met de auto, dan kun je het best parkeren aan het Stadhuisplein in Veghel. Van daaruit kun je te voet naar HUB Noord-Brabant, locatie Veghel aan de Sweelinckstraat 4 voor de garderobe. Ook kun je van hieruit makkelijk te voet naar de Markt. Kom je uit de buurt, dan kun je je fiets het best neerzetten in de fietsenrekken achter ijssalon Matteucci. Dringend verzoek om je fiets NIET te plaatsen voor de Bibliotheek. Zo blijft de ruimte op de Markt het best toegankelijk voor lopers en toeschouwers.

Om op de hoogte te blijven van de laatste details en ontwikkelingen kijk je regelmatig op www.krollenloop.nl of volg ons via facebook.com/krollenloop, Twitter en Instagram: @krollenloop #krollenloop.

In het start-finishgebied, langs het parcours en op de aanlooproutes naar het start-finishgebied geldt een algeheel verbod op flyeren, sampling en andere promotionele activiteiten. Deze posities zijn voorbehouden aan onze sponsoren. Heb je interesse in sponsoring? Stuur dan een mail naar vragen@krollenloop.nl Je mag uiteraard wel je eigen bedrijfsshirt tijdens het lopen dragen.

Jazeker! Op zondag 22 september en 6 en 20 oktober zijn er weer gratis loopclinics. Start is iedere keer om 10.00 uur bij Bakkerij Van Leur aan de Stationsstraat. Op dinsdag 22 oktober is er een speciale Kids-clinic. Deze duurt van 10.00-11.00 uur en wordt gehouden in het Julianapark in Veghel.

Tijdens de periode van voorinschrijving is het mogelijk om je gegevens en bijvoorbeeld je afstand nog te wijzigen. Dat kan tot en met vrijdag 11 oktober 2024 23.59 uur. Daarna sluit de voorinschrijving en is het niet meer mogelijk om wijzigingen door te voeren.

Nee, dat mag niet. Wij hanteren een leeftijdsgrens van 12 jaar voor deelname aan de 5 KM. Wij volgen hiervoor de richtlijnen van de Atletiekunie.

Dat mag zeker! Tijdens de 1 en 2,5 KM Kidsrun is het toegestaan dat er één begeleider per kind meerent/meeloopt. Je hoeft echter alleen het kind op te geven.

De voorinschrijving voor de Krollenloop duurt tot en met vrijdag 11 oktober 23.59 uur. Je betaalt dan € 10,- en je naam komt dan op het startnummer te staan. Kinderen betalen géén inschrijfgeld bij de voorinschrijving. Schrijf je in ná 11 oktober dan betaal je € 12,50 en komt je naam ook niet meer op het startnummer te staan. Voor kinderen betaal je bij na-inschrijving € 2,50.

Dit jaar maken we voor de eerste keer gebruik van iDeal. Dit betekent ook dat we je deelnamebedrag meteen incasseren bij inschrijving. Na inschrijving en betaling van de deelnamekosten is het niet meer mogelijk om je deelname te annuleren. Deelnamegeld wordt niet teruggestort.

Nee, inschrijfgeld wordt niet gerestitueerd. Mocht je door omstandigheden niet deel kunnen nemen dat raden we je aan om je startnummer zelf door te verkopen aan iemand anders.

Bewegen is belangrijk voor iedereen, ook als je een beperking hebt! De Heroes Run is bedoeld voor iedereen met een beperking of chronische aandoening die graag hardloopt. Het maakt niet uit of je in een rolstoel zit, met een prothese of hulpmiddel loopt, slechtziend bent, psychologische uitdagingen hebt of totaal iets anders. Jij bent welkom!

Voor de route wordt gebruik gemaakt van het parcours van de 5 kilometer. Om een veilige loop te garanderen start deze afstand om 12.40 uur, vijf minuten nádat de 5KM Run van start is gegaan. Zo loop je rustiger én veiliger. Voorwaarde is dat je de 5 KM in 45 minuten aflegt. Dit is noodzakelijk in verband met de rest van het loopprogramma.

Schrijf jezelf in voor de Bernhaege Advocaten 5 KM. Je betaalt hetzelfde inschrijfgeld. Stuur ná je inschrijving een email naar de organisatie, zodat wij in beeld hebben hoeveel Heroes er aan de start verschijnen. Ook kunnen we op deze manier snel eventuele vragen beantwoorden en tegemoet komen aan persoonlijke wensen. Mail naar vragen@krollenloop.nl

De tweede editie van de Urban Night Run wordt gehouden op zaterdag 2 november om 19.00 uur en start op de Markt in Veghel. Deelname kost €5,-.

De Urban Night Run is een funloop. Dit betekent dat het géén wedstrijd is. Er wordt uit veiligheidsoogpunt gelopen in groepjes én onder begeleiding van een van onze vrijwilligers.

Vanaf 12 jaar mag je deelnemen aan de Krollenloop Urban Night Run. Houd er rekening mee dat het wél een hardloop funrun is. Er wordt dus niet gewandeld.